31 lipca, 2021

Smile Bar

Blog

Co to jest doradztwo komunikacyjne i jak może ta wiedza pomóc Twojej firmie

Na to, jak zostanie odebrana dana informacja, nie wpływa jedynie jej treść. Liczy się też to, w jaki sposób zdecydujemy się komunikować swoją myśl. W niektórych przypadkach skuteczna komunikacja zyskuje dodatkowe znaczenie – może przesądzić o tym, czy nasze przedsiębiorstwo zaistnieje w mediach społecznościowych, w prasie oraz jak poradzi sobie w sytuacjach kryzysowych. Na takie i inne potrzeby odpowiada doradztwo komunikacyjne.

 

Na czym dokładnie polega doradztwo komunikacyjne?

Taka usługa polega na tworzeniu treści, które odpowiadają konkretnym potrzebom klienta bądź klientki. Przeważnie firmy, zajmujące się takimi działaniami proponują dość kompleksową ofertę. Wśród dostępnych form wsparcia znaleźć można więc np. doraźną pomoc w stworzeniu komunikatu, jak i stałą współpracę, polegającą na opracowywaniu treści.

Warto zaznaczyć jednak, że efektem pracy specjalistów, zajmujących się doradztwem komunikacyjnym, jest nie tylko treść. Tacy eksperci opracowują również strategię. Może mieć ona związek z np.:

  • sposobem komunikacji za pośrednictwem mediów społecznościowych;
  • działaniami, mającymi na celu zmniejszenie strat wizerunkowych w związku z niesprzyjającą dla firmy sytuacją;
  • reklamą marki i przedstawieniu jej w takim świetle, które będzie sprzyjało naszej dalszej działalności;
  • komunikacją z odbiorcami za pośrednictwem video online, podcastów czy raportów.

 

mężczyzna przy biurku i laptopie

 

Kto zajmuje się doradztwem komunikacyjnym?

Doradztwo komunikacyjne nierzadko wymaga doświadczenia na wielu polach. Profesjonalne firmy, działające w tej branży, oferują swoim klientom kompetencje, obejmujące takie zagadnienia, jak: marketing, PR, zarządzanie strategiczne, content marketing, tłumaczenia, korekta tekstów, reklama w mediach społecznościowych. Na tego typu kompleksową pomoc mogą liczyć m.in. klienci firmy Konrad Bugiera Doradztwo Komunikacyjne. Niezależnie od tego, w jakim zakresie potrzebujemy wsparcia, profesjonalne, skuteczne doradztwo komunikacyjne powinno być zawsze opracowywane z myślą o indywidualnych motywach i sposobie działania usługobiorcy.

Tekst sponsorowany: https://konradbugiera.com/